Nei, det var bare fuktig utenpå. Dette var,
etter vår mening, et edruelig og flott treff.
Takket være alle dere som trosset tidenes mest
regnfulle treff, møtte opp og skapte en trivsel
som i alléfall vi satte enormt pris på. De av
dere som har arrangert treff tidligere, vet at
det blir ikke mye kos og sosialt samvær under
treffet, men dere ga oss en vitamininsprøytning og “feedback” som ga oss krefter til å
trosse værguder og andre uforutsette problemer som dukket opp. Da vannet fosset ned
som verst og katastrofene lurte bak hjørnet,
fikk vi mange tilbakemeldinger, hjelp og støtte som varmet i et kaldt vær. Vi takker for den
kjempeinnsats dere utførte.
Treffet på Hersjøen ble til pga. en som var litt
stor i “kjeften”, og det er vi vel alle glade for i
dag. Vi alle ser derfor med STOR forventning
frem til neste år. Da skal vi vist til Trøndelag?
Det var jo en god kontingent fra Trøndelag og
de hadde også store ord. Vi i treffkomitén står
klar til å hjelpe dere med informasjon. Dere
skal få høste av våre erfaringer og all dokumentasjon er tilgjengelig slik at dere ikke
trenger å finne opp kruttet på nytt. Når dette
leses er vi vel allerede igang?
Opeltinget var også en suksess. Dette bør vi
ha som et fast innslag på treff etter dette. Vi
fikk luftet mye og selv om dette ikke er et
forum som er lovlig for store endringer av
klubbens drift, er det sterke signaler til
ledelsen om endringer og meninger på et
grasrotplan. Her kom det opp mye som bør
bli forslag for årsmøtet. Vi håper mange møter
opp her og forteller formann og alle de andre
hvor dere vil ha “veien” lagt. Vi håper på store
omveltninger i klubben, slik at vi i fellesskap
kan føre den enda et hakk videre og få en stor,
aktiv og spennende klubb. Det ble diskutert
om flytting av treffet en uke frem, og svaret på
dette var at det bestemte treffkomiteén. Så
dere fra Trøndelag, nå er det vel duket for
mange flere barn på treffet til neste år?
Barna fikk også lekt seg, men her la regnet
også en demper på aktiviteten. I de verste
regnskurene, var det godt å ha det store teltet
der tegning og andre aktiviteter ble avviklet i
et litt tørrere miljø. Det ble produsert en
mengde tegninger som desverre etter hvert
ble så våte att de måtte kastes, men vi reddet
et som du kan se på Barnesiden. Dere var
også flinke og dere kommer vel til neste år?
Som vi har beskrevet til trengsel, la regnet et
tungt, vått teppe over det hele. Vi var derfor
glad for at Anita Svanes fra GM Norge, med
sin ledsager, fant fram sin hobby bil, Citroen
2CV og møtte opp til middag. Vi har vært i
kontakt med henne etter treffet og utmerkelsen hun fikk gjorde stor lykke på jobben på
mandag. Kanskje de møter flere til neste år? Vi
satt stor pris på ditt nærvær. Takk.
Bilene vi fikk låne ble en stor suksess.
Corsaen ble vel testet lite, men det skulle flere
ha gjordt. Det var en utrolig sprek morsom
bil. Vectraen, Signumen og Speedsteren var
vel de som oftest var på tur. Speedsteren rakk
nesten ikke å bli kald. På denne var det stor
kø, og til dere som ikke fikk prøve, så beklager vi. Vi overhørte at de fleste som tok en testtur var i kraftig forhandling med sin bedre halvdel etter endt tur. Undertegnede ser for seg et slikt kjøretøy på sine eldre dager. Det hadde vært noe det? De som ikke opplevde en tur, fortvil ikke kanskje får vi låne en til neste år også?
Det er helt utrolig at ca. 175 biler fant vegen til Eidsvollsbygningen på den våteste Opel utstilling i mans minne. (Vi er ikke helt sikkere, da fler dro hjem og noen kom til under tellingen, men at vi var minst 175 er sikkert) Det ble en liten nedtur for oss som skulle dele ut 2 premier. Det var en handfull mennesker som holdt ut, men vi hadde en høy stemning, våtere kunne vi jo ikke bli? Publikums-favoritten Knut-Ola Lundbye hadde reist på treffplassen og fikk premien sin i tørrere miljø enn Jan Apeland, som mottok vandrepremien for best restaurering i striregn. Vi vil rette en stor takk til Edsvollygningen og de som hjalp oss med å legge det til rette på plassen. Mange var også på omvisning i lokalene med historisk sus. Alle var andektige da de kom ut etter en flott guidet omvisning. Tusen takk, vi håper vi kan gjenta dette en gang, med bedre vær. Vi registrerte at mange ikke fikk kjøpt T-skjorter, da medlemsbutikken var ute av drift en del ganger. Dette vil vi selvfølgelig beklage. Vi klarte heller ikke å skaffe disse slik at vi kunne selge dem i campingvognen der velkomstkomiteen satt. Vi håper dere som ikke fikk som kan komme på medlemsmøtene i Oslo, så har vi noen som vi selger her. Dere andre må vi desverre be om at dere kontakter medlemsbutikken. Vi hadde en opplevelse på treffet som vi kunne vært foruten, som de fleste sikkert fikk med seg. På lørdags morgen kjørte Dag Øistein Alfheim og Trine Bergsetern ut for å hjelpe oss på en post. På turen dit klarte en elg og forville seg ut i vegbanen og desverre var kollisjonen uungåelig. Bilen ble skadet hardt, men både Dag og Trine berget godt. Det var en stor lettelse for oss alle. Opelen kan erstattes!
Vi vil også sende en takk til Svein Magne Melsæter. Ikke han som vant vervekampanjen, han ble vervet av vervevinneren. Svein Magne slukte maten da juryen fikk problemer med å bli ferdig med resultatene til riktig tid, og satt sammen med Per Yngve Berg og skrev ut diplomer og vinnerlister. Håper du ikke fikk lungebetennelse, for du var ganske kald og våt da du reiste på lørdags kveld. Det var jo flere av dere som stilte opp når det regnet som verst, og dere er heller ikke glemt, men vi bruker Svein Magne som eksempel på at Opelfolket er en flott gjeng. Så lenge vi har slike ildsjeler blant oss, har vi muligheter til å skape en positivt og hyggelig stemning uansett vær og kriser som står utenfor treffkomiteéns herredømme. Vi vil også takke Hersjøen camping for en helt upåklagelig service, med rene toaletter og en utrolig hyggelig betjening. Dette er dessverre noe vi ikke er bortskjemt med, på vår ferd rundt om i landet. En STOR takk, vi treffes sikkert igjen ved en annen anledning. Vi i Treffkomitén håper vi ga dere en uforglemmelig, og hyggelig Opelhelg.
- Førkrigs til og med 1939 Nr. 1 Olympia 1939, Knut Helbekkmo Nr. 2 P4 1936, Per Yngve Berg
- Fra 1940 til 1952 Nr. 1 Olympia 1952, Dagnar Dahl
- Kapitän tom 1952 Nr. 1 Kapitän 1952, Harald Haltvik
- Blitz og andre nyttekjøretøyer t.o.m. 1952 Nr. 1 Blitz 1951, JanApeland
- Olympia/Rekord 1953-1957 Nr. 1 Olympia 1957, Rekord Johan Steen
- 1953-1957 Kapitän Nr. 1 Kapitän 1957, Aldor Johnsen Nr. 2 Kapitän 1957, Kjell Gunnar Tveitan Nr. 3 Kapitän 1954, Stein Johansen
- Blitz og andre nyttekjøretøyer 1953-59 Nr. 1 Blitz 1954, Ole jacob Ødegarden Nr. 2 Blitz 1955, Hans Borgebund
- Rekord/Olympia PI og PII Nr. 1 Rekord 1962 P2, Borge Kolstad Nr. 2 Rekord 1960 P1, Bjarte Nordnes Nr. 3 Rekord 1962 PII Pickup, Knut-Ola Lundbye
- Kapitän 1958-1964 Nr. 1 Kapitän 1958 P, Svein Kallerud Nr. 2 Kapitän 1959 L, Vidar Grimen nr. 3 Kapitän 1960 P, Borge Kolstad
- Ombygde biler 1953-1963 Nr. 1 Rekord 1954, Øivind Hagen
- Blitz og andre nyttekjøretøyer 1960 og nyere Nr. 1 Blitz 1964 Brannbil, Eirik Hiertholm
- Rekord A og B, Kadett A Nr. 1 Rekord 1965 A1700, Erik Svartbekk Nr. 2 Rekord 1964 A, Ole Eivind Johnsen Nr. 3 Rekord 1965 A, John Granly
- Rekord C, Kadett B, Olympia A Nr. 1 Rekord 1969 C, Lars-Christian Gromstad Nr. 2 Rekord 1969 C 1700, Stein Hagesveen Nr. 3 Kadett 1969 B Rally, Arnfinn Hansen
- Ombygde biler 1964-1970 Nr. 1 Rekord 1971 C, Ole Jan Alfredsen Nr. 2 Kadett 1965 A, Odd Arnstein Lønstad Nr. 3 Rekord 1968 C Caravan, Tor Anders Lønstad
- Commodore A/B/C Nr. 1 Commodore 1970 A Gs Coupé, Jack Wilden Nr. 2 Commodore 1977 B Gs/E, Roger Ulleberg Nr. 3 Commodore 1971 A Gs/E, Øyvind Olsen
- GT Nr. 1 GT 1969 1900s, Frode Apeland Nr. 2 GT 1969, Terje Waldemar Granstrøm Nr. 3 GT 1970, Vidar Magistad KAD A Nr. 1 Kapitän 1965 A, Svein-Roger Granstrøm Nr. 2 Kapitän 1965 2,6 Liter, Bjørn Ragnar Stava Nr. 3 Kapitän 1964 A, Rolf Kato Askeland
- Ombygde Commodore, GT og KAD Nr. 1 Commodore 1968 A, Vidar Kjellevold Kadett
- C, Rekord D, Ascona A, Manta A Nr. 1 Rekord 1975 D Sprint, Øyvind Feen Nr. 2 Manta 1971 A, Emil Bakken Nr. 3 Kadett 1979 C, Harald Fagerli
- Ascona B, Manta B, Rekord E Nr. 1 Manta 1985 B Gsi, Emil Bakken Nr. 2 Manta 1983 B, Thor-André Thoresen Nr. 3 Ascona 1981 B 1.3 Svein Magne Melsæter
- Senator A og Monza Nr. 1 Monza 1986 A, Øivind Hagen Nr. 2 Senator 1986 A 3,0i Cd, Tommy Kallekleiv Nr. 3 Senator 1986 A2 , Torstein Wallace
- Ombygde Klasse 17-20 Nr. 1 Manta 1977 B, Pedersen Ken Tangen Nr. 2 Monza 1985 A Gse, Terje Odden Nr. 3 Ascona 1975 A, Emil Bakken
- Omega A/B, Senator B Nr. 1 Omega 1991 Lotus, Vidar Magistad Nr. 2 Omega 2000 B, Helge Eilif Grongstad Nr. 3 Omega 1995 B 3,0 Mv6, Morten Mortensen
- Astra, Vectra, Corsa B, Calibra og Tigra Nr. 1 Vectra 1993 A Gt, Kjell F. Olsen Nr. 2 Speedster 2001, Trond Berg Nr. 3 Speedster 2004, Anita Svanes, GM Norge
- Ombygde klasse 21-23 Nr. 1 Calibra 1991, Pedersen Ken Tangen Nr. 2 Omega 1998 B 20i16v, Terje Kvam Nr. 3 Vectra 1991 A, Thomas Brådli
- Eldste bil P4 1936, Per Yngve Berg
- Lengste kjørte distanse til treffet Vectra 1993 A Gt, Kjell F. Olsen
- Beste ikke-bil Rekord 2004 Tilhenger, Morten Mortensen
- Beste tidsriktige ekvipasje Sykkel 1927, Rune Viestad
- Publikumsfavoritt Rekord 1962 PII Pickup, Knut-Ola Lundbye
- Løpsvinner Rekord 1962 PII Pickup,Tor Anders Lønstad som codriver
- Restaureringsprisen 2004 Blitz 1951, JanApeland