Opel Vectra 2006 1,8 bensin

Her kan du legge ut bilde og info om bilen din

Opel Vectra 2006 1,8 bensin

Innlegg espfur » Tirsdag 26 Jul 2016, 8:30

Hei, har et spørsmål om bilen min.
Det er en Opel Vectra 1,8 bensin stasjonsvogn 2006 modell med CVT girkasse.

Har opplevd noen ganger at det lyser F i displayet, bilen låser seg i det giret den er og det er ikke mulig å øke farten da. Hvis jeg da prøver å gasse for å øke farten, ruser jeg bare motoren.
ABS- og ESP-lampen lyser, og tidvis lyser batterilampa. Inntil nå har det bare vært å stoppe bilen, ta ut nøkkelen - sette den inn og starte den på nytt. Da går den fint igjen. Har inntrykk av at dette problemet ofte oppstår når jeg har kjørt i dumper.
Nyttet nylig fjærer foran på begge sider, og da var problemet borte i en god stund. Nå har problemet kommet igjen. Nå er problemet at jeg ikke får startet den, ingen ting skjer når jeg vrir om på tenninga - motoren går ikke rundt en gang. I displayet vises batterilampe, ABS-lampe, ESP-lampe, motorlampe og den lampa med en bil med skiftnøkkel på, som jeg ikke husker hva heter. I displayet med hvor mye drivstoff jeg har og momentatorforbruket vises "F".
Har prøvd å ta ut nøkkelen og prøve på nytt, men ingenting skjer. Prøvde i 20 minutter i går, uten hell. Koblet til slutt av batteriet og koblet det på igjen, da var problemet borte. Helt til i dagtidlig, da er problemet der igjen.

Noen som har noen erfaringer med dette, hva kan det være? All hjelp og informasjon er til nytte!
espfur

Gå til Min bil - eller biler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest