Opel omega 2.5L v6

Her kan du legge ut bilde og info om bilen din

Opel omega 2.5L v6

Innlegg Greibesland » Søndag 29 Okt 2017, 21:00

Hei, har noen problemer m min omega, jeg kjøpte den just, kjørte den fra kvinesdal til songdalen, ca 1.5 timer å kjøre, den funket fint hele veien. når jeg da nærmet mæ hjemme så sku æ bare teste om diffen va brukans så æ fant nærmeste rundkjøring å uheldigvis glapp clutchen litt fort med høyt turtall, når æ da gjorde d så stoppa jo jævelen.
d viste sæ at toppdeksel pakninga hadde tatt kvelden å fylt pluggan m olje. trudde først d va bensinpumpa som tok kvelden siden når æ slår på tenninga så æ d null liv i den, men funker vist æ tar kabler direkte fra batteri til pumpa.
sikringer er sjekket å di æ fine, releet er bra. dette skjedde da for 4 dager siden å æ he sjekket alt av lednigner til pumpa for brudd å d vakje å finne.
dette æ min første omega som he hatt dette problemet så er ikke så kjent med hvordan systeme til opel er. pakningen er ikke byttet enda, er det noe sikkerhets mansjit som gjør at den ikke går med mindre motoren kan starte ? ( har ikke bytta pakkninga enda å tømt pluggan for olje så den svive ikkje atm)
har ikke fått bytta enda da æ he prøvd å få igang pumpa å se om den kan gå når tenninga går på.
er det noe ellers æ burde ha sjekka siden pakninga har røki ? har skjønt at den pakninga er et kjent problem på disse.

å mens æ holde på å skrive her, d æ vell ikkje noen som he en hjerne fra en 3L? har skjønt at det er samme motor bare annen hjerne, i et håp om litt ekstra futt i jævelen :D
Greibesland

Gå til Min bil - eller biler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest